marți, 16 aprilie 2013

Hai sa vorbim despre handmade


     De curand m-am apucat sa creez bijuterii handmade. Intotdeauna m-a atras tot ce este legat de arta. Nu pot sa zic ca ma da talentul afara din casa dar am acel suflet de "artist in mizerie". Imi place sa cant la chitara, sa desenez, sa dansez, sa visez cu ochii deschisi si mai nou am incercat treaba cu bijuteriile handmade. M-a captat din prima secunda de cand am incercat sa fac primii cercei. Dupa ore bune de munca i-am terminat. Erau foarte simpli si banali. In schimb pentru mine erau cei mai frumosi cercei pe care ii vazusem pana atunci pentru ca muncisem la ei si iesisera din manutele mele. Incet, incet am inceput sa ma mai specializez (ma rog...in doua luni nu te poti specializa prea mult).

     La inceput habar nu aveam ca e necesar sa investesti destui bani, timp, rabdare, suflet si multe altele. La un moment dat au inceput sa mi se termine materialele si nu aveam bani sa investesc in altele ca nah...artistii sunt saraci in general. Atunci am zis ca ar fi ideal sa incerc sa vand cateva din bijuteriile facute de mine dar nu stiam ce pret sa le pun. Muncisem foarte mult la ele si erau facute cu tot sufletul. 

     Dar cum iti poti evalua singur munca? M-am hotarat sa le postez intai pe un site de socializare ca asa e la moda acum. M-am hotarat ca in functie de feedback o sa pun si eu preturile. Si vorba aia: "multimea a fost in delir". Toata lumea a fost innebunita dupa creatiile mele si intr-un final am pus si preturile care mie mi se par chiar mici pentru munca depusa. Insa...lucrurile nu au mers prea bine. De ce? Pentru ca sunt atatea magazine de gablonturi care vand chinezarii la 2 lei, facute pe banda rulanta. De ce sa dai 20 de lei pe o pereche de cercei originali pe care nu ii are toata tara, cand poti sa te duci sa dai 7 lei pe ei si sa mergi pe strada si sa vezi 1 milion la fel. La noi in tara munca handmade inca nu este apreciata destul.  

     Unii prietenii care stiu cat muncesc si cat suflet pun in ceea ce fac, mi-au zis ca "nu stiu sa ma vand". Ca trebuia sa pun preturi mai mai ca sa se faca diferenta intre fabrica, duzina, banal si munca, originalitate, suflet.
Corect! Si totusi....cam complicat. 

    

Concluzia este ca putini oameni apreciaza si inteleg ce inseamna cu adevarat "handmade"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu